Liiges.ee-logo  
est rus
Reumatoidartriidi (RA) mõiste Diagnoosimine Ravi RA ennetamine Elu RAga Testi end Lugemiseks

Reumatoidartriidi ennetamine

Kahjuks puuduvad kindlad soovitused RA vältimiseks, sest haiguse põhjused ei ole veel kindlalt teada. Siiski on ravimite kõrval olemas mõned eluviisi puudutavad meetmed, millel on positiivne mõju haiguse kulule.

Väga oluline on korrapärane treening. See ei paranda mitte ainult üldist tervist, vaid tugevdab ka liigeseid toetavaid lihaseid. Lihaste treenimine aitab RA korral edasi lükata või isegi vältida deformatsioonide teket. Tähtis on kaitsta üksikuid liigeseid sobimatu või ülemäärase pinge eest füüsilisel koormusel, kasutades abivahendeid ja eelkõige valides sobiva treenimisviisi. Teada on RA suurem levimus suitsetajate seas, seega tuleks hoiduda suitsetamisest.

Kuidas RA-ga patsiendid saavad oma terviseseisundit parandada?

  • Ärge suitsetage.
  • Treenige regulaarselt – ujuge, sõitke rattaga, võimelge.
  • Sööge iga päev värskeid puu- ja juurvilju ning kiudaineterikkaid toiduaineid.
  • Hoidke kehakaalu kontrolli all – ülekaalulisus mõjub liigestele halvasti.
  • Käige regulaarselt arsti juures.

 

Teksti autor dr. Piia Tuvik, reumatoloog

.
Reumatoidartriidi ennetamine
Viimati muudetud: 28.03.2014 SisukaartRoche